Conflict puternic in Crecia intre biserica ortodoxa si guvernul Syriza pe tema orei de religie

CONFLICT PUTERNIC ÎN GRECIA ÎNTRE BISERICA ORTODOXĂ ȘI GUVERNUL SYRIZA PE TEMA OREI DE RELIGIE

SE CERE ÎNTRODUCEREA OREI DE CATEHEZĂ ORTODOXĂ ÎN LOCUL ISTORIEI RELIGIILOR

1

pontos-news.gr:

Sfârșitul orei de religie după modelul cunoscut

Nikos Filis ministrul educației anunță schimbarea radicală a orei de religie la nivelul tuturor claselor, și să se transforme în ora de cunoaștere a științei religiilor și cea ortodoxă, dar fără a fi obligatorie și catehetică. http://www.pontos-news.gr/article/154004/telos-sto-mathima-ton-thriskeytikon-opos-xerame

Romfea.gr:

Ministrul Teneres Kouik : ”Ortodoxia trebuie să fie (în centru) nucleul de baza al tuturor religiilor”

http://www.romfea.gr/diafora/10787-terens-kouik-i-orthodojia-prepei-na-einai-o-basikos-purinas-ton-thrikeutikon

2

Pravoslavie.ru:

Episcopii greci il compara pe Ministrul Educatiei cu imparatul Nero

„Mitropolitul Pavel al Sisanionului si Siatistei a comparat comportamentul ministrului grec al Educatiei cu acela al infamului imparat roman Nero: “Nero a dat foc Romei si a aruncat vina in spatele crestinilor pentru a scapa de mania poporului. La fel, dl Nikos Filis, principalul responsabil pentru degradarea morala a societatii grecesti, acuza Biserica Ortodoxa de orice.”

Ierarhul si-a aratat sprijinul pentru Arhiepiscopul Ieronim al Atenei si al intregii Grecii, care a refuzat sa il intalneasca pe N. Fillis: “Trebuie sa atragem atentia guvernului ca Biserica si-a pierdut increderea in Minister”.

Mitropolitul Antonie a acuzat autoritatile de refuzul de a baza relatiile cu Biserica pe picior de egalitate, in cadrul oferit de Constitutia Greciei: “Ce inseamna cooperarea pentru voi? ‘Eu vorbesc si tu trebuie sa ma asculti’?”

Partinirea de care a dat dovada Ministrul Educatiei l-a nemultumit pe ierarh: “El a cerut evreilor, musulmanilor si catolicilor sa stabileasca programa de studiu religios si sa-si aleaga profesorii pentru proprii copii; insa ortodocsilor le-a fost refuzat acest drept.” Din punctul de vedere al Mitropolitului Antonie, adevaratul scop al ministrului este acela de a starni indoieli in credinta copiilor ortodocsi prin folosirea unei curricule special concepute.

Mitropolitul Serafim de Pireu este si el de parere ca asistam la implementarea unui proiect gandit pentru “a schimba identitatea religioasa” a poporului grec. Conform acestuia, grecii nu trebuie“sa accepte pseudo-multiculturalismul al carui scop veritabil este acela de a face toti oamenii la fel si de a-i lipsi de libertate”.

Arhipastorul a subliniat ca exista incercari de a-i opri pe greci din a-si transmite idealurile nationale, ce alcatuiesc identitatea greceasca, de la o generatie la alta si de a transforma populatia intr-o “masa amorfa”.

Mitropolitii greci despre noua reforma a educatiei: “Este o catastrofa pentru Grecia”

„Ierarhii Bisericii Ortodoxe a Greciei au comentat afirmatiile scandaloase facute de Ministrul grec al Educatiei, Nikos Fillis.
Acesta a anuntat o reforma complexa a sistemului de invatamant in cadrul unui interviu acordat mass-mediei. Similar noilor schimbari aduse cursurilor de educatie religioasa, Istoria va fi si ea curatata de “prejudecatile nationaliste”. Totodata, se doreste introducerea Educatiei Sexuale obligatorie, pentru care “materialul de studiu” este deja in lucru. Mai mult, Fillis a criticat pozitia Bisericii din timpul celui de-Al Doilea Razboi Mondial.

Mitropolitul Theologos al Serresului, in interviul acordat televiziunii grecesti, observa ca “Ministrul Educatiei ataca in mod constant Biserica fara motiv. Noi nu-i purtam pica, dar in acelasi timp nu putem sta tacuti in timp ce adevarul istoric este rastalmacit cu buna stiinta.”

Mitropolitul Georgios al Livadeiei a cerut guvernului sa opreasca impunerea partinitoare a noii curricule fara a tine cont de pozitia Bisericii Ortodoxe.

Din punctul de vedere al Mitropolitului Macarie al Siderokastronului, reforma scolara si schimbarile aduse predarii Studiilor Religioase tintesc “decrestinarea societatii, ceea ce ar insemna o catastrofa si un suicid pentru poporul grec”.

Mitropolitul Procopie al Neapolisului a caracterizat la randul sau reforma educationala drept “un experiment periculos si inutil, capabil de a ucide traditia educationala greceasca si identitea sa religioase. Biserica nu poate ramane indiferenta si fara grija cu privire la astfel de experimente anti-ortodoxe.”

Mitropolitul Ambrozie al Kalavritei a subliniat si el ca “Grecia, Ortodoxia si Biserica Greciei sunt persecutate!”. Acesta a indemnat la destituirea fara intarziere a ministrului Fillis si la oprirea acestor reforme dezastruoase.

Patriarhul Ieronim al Atenei a reactionat rapid la afirmatiile ministrului, suspendand orice legatura cu membrii guvernului.

Un Mitropolit al Bisericii Ortodoxe Grecesti va aparea in instanta pentru remarcile sale impotriva sodomiei

Mitropolitul Alexandru al Mantineiei si al Kynouriei a anuntat ca a primit o citatie oficiala si ca va aparea in curand in instanta pentru afirmatiile facute la adresa reprezentantilor minoritatilor sexuale.

Vladica a declarat ca este obligat sa depuna marturie inainte de marti, 27 septembrie.

In luna aprilie anul curent, acesta a declarat in particular: “Acestia sunt o anomalie condamnata de societate si de insasi viata. Imi pare rau pentru ei. Ma rog lui Dumnezeu sa-i ierte si ca acestia sa se pocaiasca, preschimbandu-se in membri onesti ai societatii. Biserica se ghideaza dupa legile lui Dumnezeu si ale firii. Nimeni nu ar trebui sa-si prezinte public slabiciunile fara de rusine.”Conform mitropolitului, persoanele cu orientari sexuale netraditionale sunt bolnave si au nevoie de vindecare. La intrebarea reporterului: “Exista reprezentanti activi ai minoritatilor sexuale printre membrii Bisericii?“, acesta a raspuns: “Nu stiu, insa daca sunt, ar trebui sa ne departam de ei.”

Mitropolitul Serafim al Pireului il sprijina pe ierarhul dat in judecata sub incidenta legii anti-discriminare

„Mitropolitul Serafim de Pireu si-a declarat sprijinul pentru Alexandru al Mantineii si Kynouriei, care va aparea in curand in fata justitiei pentru criticile aduse legii care legalizeaza“casatoriile” homosexuale.

Conform IPS Serafim, activitatea mitropolitului Mantineiei a inspirat “poporul lui Dumnezeu” timp de multe decenii. “S-a ingrijit de eparhia sa cu intelepciune, prudenta si dragoste de sacrificiu.”

Mitropolitul de Pireu a tinut sa sublinieze ca investigatia initiata de comisia de investigatie din Tripoli impotriva IPS Alexandru pentru“afirmatiile sale cu privire la ticalosul viciu al homosexualitatii, ce reprezinta o deviatie psihopatologica de la starea fiziologica normala a unui individ” este “cu totul fara de temei”.

Acuzatiile impotriva IPS Alexandru de violare a legii anti-discriminare sunt total nefondate deoarece ierarhul nu a exprimat altceva decat pozitia Bisericii cu privire la homosexualitate: “Nu a chemat la violenta impotriva victimelor acestei patimi. Mai degraba, acesta a declarat ca ii pare rau pentru tragica pervertire a vietilor acestora… si a subliniat ca se roaga pentru pocainta si mantuirea lor… Dreptul sau la opinie este garantat de Constitutie si legislatia curenta.”

In viziunea IPS Serafim, prin predicarea impotriva pacatului sodomiei, Mitropolitul Alexandru “si-a facut datoria de ierarh”.

In luna aprilie 2016, Mitropolitul Mantineiei a vorbit cu putere impotriva promulgarii legii de coabitare de catre Parlamentul grec:“Cel mai grav este ca Parlamentul voteaza legi ce numesc perversiunea si uniunea dintre indivizii pervertiti drept ‘casatorii monosexuale’”.

Vorbind despre sodomiti, mitropolitul a declarat: “Acestia sunt o anomalie condamnata de societate si de insasi viata. Imi pare rau pentru ei. Ma rog lui Dumnezeu sa-i ierte si ca acestia sa se pocaiasca, sa-si schimbe obiceiurile si sa se transforme in membri onesti ai societatii. Biserica se ghideaza dupa legile lui Dumnezeu si ale firii. Daca cineva are o slabiciune, nu ar trebui sa se laude cu ea in public.”

Arhiepiscopul Greciei: Oamenii vor decide relația Biserică – Stat

„Biserica a fost, este și va fi întotdeauna mama poporului nostru, cu tot presupune aceasta”, a spus Arhiepiscopul Iernonim al Atenei și al Întregii Grecii, în continuarea confruntării cu Ministrul Educației Nikos Filis și a deciziei lui de a schimba orele de religie din școli.

„Statul, dacă așa dorește și dacă are acceptul oamenilor, poate încerca să se separe de Biserică, supraveghind doar obligațiile asumate față de Biserică și contractele relevante”, continuă declarația.

Aceasta a fost referința cheie în discursul de Marți al lui Ieronim, în timpul Sfântului Sinod al Episcopilor din cadrul Bisericii Greciei. S-a constituit ca răspuns la afirmațiile nefondate ale lui Filis cu privire la rolul Bisericii în timpul ocupației germane și a dictaturii.

Referirea la „consensul oamenilor” nu este o propunere indirectă pentru recurgerea la un referendum, a declarat un purtător de cuvânt al Bisericii Greciei în ziarul Kathimerini. „Statul nu dorește, nici nu poate fi cu adevărat separat de Biserică în termeni sociali”, a mai declarat el.

În timpul discursului său, Ieronymos a afirmat că guvernul de stânga are o agendă specifică de a schimba credința creștină și de a transforma orele de religie din școli într-o confuzie interconfesională.

„Partidele de stânga, cu binecunoscuta lor vedere comunistă asupra lumii – precum a fost experimentată înaintea prabușirii socialismului din blocul comunist, când în esență a fost persecutată credința religioasă – sunt conduse de ideologii ateiste eșuate și se întâlnesc cu partidele neoliberale sub directivele unei noi ere și ale noii ordini. Discuția despre separarea Biserică – Stat este considerată a fi un slogan progresist. Totuși, aceste percepții aparțin secolului trecut, născute sub un spirit populist bigot, anti-religios și anti-biserică, care este incompatibil cu credințele de astăzi cu privire la stat și religie”, a spus Arhiepiscopul.

Ieronim a mai spus că este prea multă vorbărie inutilă și amânare asupra a două probleme care necesită rezolvare imediată, și anume orele de religie în școli și utilizarea adecvată a activelor Bisericii. El a menționat că acestea ar trebui făcute în cooperare cu statul, astfel încât Biserica să își continue misiunea sa socială.

traducere pentru Cuvantul Ortodox de r.m.

cuvantulortodox