In privinta preotilor, a ierarhilor si chiar a mirenilor care doar vorbesc impotriva ecumenismului dar fapte zero, ce spun Sfintii

1

Sfântul Vasilie cel Mare
„Tainele” ereticilor necondamnați de un Sinod Ortodox, nu sunt valide, mai mult, aceste „Taine” sunt „spre surparea credinței”, ceea ce înseamnă că aceia care socotesc ca fiind valide asemenea „Taine” sprijină surparea credinței, lovind astfel la temelia Bisericii. Pentru Sfântul Vasilie cel Mare, cei care socotesc valide asemenea „Taine” sunt vinovați de „sânge”, deoarece îi pot duce la pierzare pe cei pe care-i smintesc printr-o asemenea idee. (PSB Vol 12 pag 499)

Că ducerea în rătăcire a altora poate fi comparată cu vărsarea de sânge o arată și Sf.Grigorie de Nazianz, zicând despre sine că, dacă ar propovădui învățături care contrazic „Cuvântul Adevărului” atunci, „am să mă păgubesc pe mine însumi și am să mă pierd, pt că am să vărs sânge nevinovat al unor suflete nevinovate, suflete ce mi se vor cere din mâinile mele”. (Sf.Grigorie de Nazianz-Tratat despre Preoție pag 199).

Sfântul Teofan Zăvorâtul:
„Fie se pronunţă, fie nu se pronunţă asupra învăţăturii şi numelui tău anatema, tu deja eşti căzut sub ea atunci când cugeţi cele potrivnice Bisericii şi stărui în această cugetare.”

Un episcop care a devenit eretic, nu mai este episcop, iar dacă credincioșii continuă să-l considere pe el episcop ortodox, daca continua sa vina la slujbele din bisericile care îl pomenesc pe el, să primească „darurile” sau „binecuvântările” lui, atunci vor cădea cu toții in afara Bisericii. (Sf.Ignatie Teoforul în Scrisoarea sa către cei din Filadelfia).

”Orice pomenire a unui patriarh eretic înseamnă auto-excluderea din Biserica Sobornicească și din comuniunea cu ea.” (Sfântul Maxim Mărturisitorul. Mediator între Răsărit şi Apus, pag.184).

Sfântul Maxim Mărturisitorul
În acest caz avem pilda Sfântului Theodor Studitul care a fost exilat și alungat din Mănăstirea sa din Constantinopol pentru că mustra ereziile iconoclaștilor. Atunci au venit ucenicii săi și i-au spus: ”Dar bine Parinte, să lăsăm noi acum Mănăstirea noastră, să lăsăm liniștea noastră, și să mergem în exil?” Iar el le-a răspuns: ”Apostolatul nostru, misiunea noastră de monahi, nu este să apărăm pietrele și clădirile, ci să apărăm Credința noastră, să ne salvăm, și să ne mântuim sufletele.”

”Străjerii Mei sunt orbi cu toții, ei nu înțeleg nimic. Toți sunt câini muți care nu pot să latre. Ei visează, stau tolăniți și le place să doarmă. Aceștia sunt câini hrăpăreți care nu se mai satură, sunt pastorii care nu pricep nimic. Toți umblă în căile lor și se silesc pentru câștigul lor (Isaia 56,10-11).”

„De omul eretic, după întâia și a doua mustrare, depărtează-te, Știind că unul ca acesta s-a abătut și a căzut în păcat, fiind singur de sine osândit.” (Epis Tit 3;10-11) Sfântul Apostol Pavel.

Epistola catre Galateni
8. „Dar chiar dacă noi sau un înger din cer v-ar vesti altă evanghelie decât aceea pe care v-am vestit-o, să fie ANATEMA!

9. Precum v-am spus mai înainte, și acum vă spun iarăși: Dacă vă propovăduiește cineva altceva decât ați primit, să fie ANATEMA”

cap. 1 Sfântul Apostol Pavel.

aparatorul.md