Arhiva zilnică: 24 Aprilie 2016

Doamne, aminteşte-mi!

Dacă mi se pare că sunt bun … Dacă mă văd drept, amiteşte-mi câte drepturi am încălcat. Dacă mă consider cinstit, aminteşte-mi de câte ori am înşelat. Dacă mă văd sincer, aminteşte-mi de câte ori am minţit. Dacă mă consider … Continuă lectura

Publicat în Cuvinte de folos

„Înțelegerea greșită a iudeilor cu privire la Mesia cel lumesc au aplicat-o papistașii cu primatul papei”

1. Duminica de astăzi, iubiții mei creștini, în limbajul noastru bisericesc se numește „Duminica Stâlpărilor”. Astăzi prăznuim intrarea triumfătoare a lui Iisus în Ierusalim. Este un praznic stăpânesc (împărătesc). De aceea această Duminică nu se numește ca și anterioarele Duminici, … Continuă lectura

Publicat în Predici

Deniile din Saptamana Patimilor

Deniile sunt slujbe specifice Postului Mare. Cuvantul Denie provine din cuvantul vdenia si inseamna slujba Utreniei savarsita seara, fara a fi insa unita cu Vecernia si cu Litia, ca in cazul Privegherii din ajunul duminicilor, a sarbatorilor imparatesti si a … Continuă lectura

Publicat în Saptamana Patimilor

Saptamana Patimilor

Saptamana Patimilor sau Saptamana Mare este perioada liturgica care incepe cu Denia din Sfanta si Marea Luni si se incheie cu Sfanta Liturghie a Sfantului Vasile cel Mare unita cu Vecernia din Sfanta si Marea Sambata si este ultima saptamana … Continuă lectura

Publicat în Saptamana Patimilor | Etichetat

Iisus – Imparatul nostru si cele 4 intrari ale Sale in viata si in istorie. “Pana astazi, urmasii fariseilor scot sabia ca sa-L nimiceasca; daca se poate, sa-L scoata cu totul din inimile oamenilor”. Predica Pr. Boris Raduleanu la Duminica Floriilor

“Noi lucram, furam, amagim, ne mandrim, fara sa tinem seama ca este un sfarsit, ca toti vom invia in Hristos…” Duminica Floriilor “Osana, Bine este cuvantat Cel ce vine intru numele Domnului” (Ioan XII, 1-18) Frati si surori crestine, Cu … Continuă lectura

Publicat în Duminica Floriilor

Cum era serbata Intrarea Domnului in Ierusalim, in urma cu 1500 de ani

Duminica Floriilor sau a Stâlpărilor este una dintre cele 12 sărbători împărăteşti din cursul anului bisericesc. De origine ierusalimică, menţionată, pentru prima dată, în secolul al IV-lea, sărbătoarea Intrării Domnului în Ierusalim a cuprins, în scurt timp, întreaga lume creştină, … Continuă lectura

Publicat în Duminica Floriilor

Intrarea Domnului in Ierusalim

Saptamana a sasea din post este plina de evenimente si de mare densitate duhovniceasca. In treacat, ea ne aduce aminte de traditia pustniceasca a primelor veacuri crestine, pomenita in viata Cuvioasei Maria Egipteanca. La sfarsitul saptamanii, pustnicii se intorceau in … Continuă lectura

Publicat în Duminica Floriilor

Cine, cum si de ce asteapta Floriile?

Duminica a 6-a din Post (a Floriilor), Ioan 12, 1-18 Înainte de Paşti cu şase zile, Iisus a venit în Betania, unde era Lazăr, pe care îl înviase din morţi. Şi I-au făcut acolo cină şi Marta slujea. Iar Lazăr … Continuă lectura

Publicat în Duminica Floriilor

Duminica Floriilor – Intrarea Domnului in Ierusalim

In ciuda osanalelor datorate invierii lui Lazar si a asteptarilor poporului, adica a „primirii imparatesti” (Sfantul Chiril al Alexandriei), intrarea Imparatului Hristos in Ierusalim s-a facut in smerenie deplina. Episoadele petrecute in timpul intrarii lui Hristos in oras, unde dupa … Continuă lectura

Publicat în Duminica Floriilor